انتخاب پرده مناسب
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات مهم در انتخاب پرده مناسب

انتخاب جنس پرده

جنس پرده را با توجه به دکوراسیون مورد نظر و میزان تاریکی و روشنایی خانه انتخاب کنید. نمونه های ضخیم مانع از ورود نور به داخل منزل می شوند و فضا را تاریک نشان می دهند اما پرده های حریر علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارند فضای خانه را روشن تر نشان می دهند. گاهی اوقات این المان برای محدود کردن دید از بیرون منزل مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید پرده چند لایه و یا ضخیم برای این منظور به کار برده شود.

انتخاب رنگ پرده

انتخاب رنگ پرده سلیقه ایست اما بهتر است با دکوراسیون داخلی هارمونی داشته باشد. از المان هایی مانند مبلمان، دیوارپوش، کفپوش، فرش و… برای انتخاب رنگ آن الهام بگیرید و یا حتی از المان های جزئی مانند کوسن استفاده نمایید. مثلا اگر کوسن مبلمان شما ترکیبی از سایه روشن رنگ سبز است می توانید پرده خود را به رنگ سبز با طیف دلخواه انتخاب کنید.

انتخاب مدل مناسب

مدل پرده باید بر اساس نوع سبک دکوراسیون داخلی طراحی شود. اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است از نمونه های والان دار استفاده نمائید و اگر از سبک مدرن پیروی می کنید، انواع ساده و تک رنگ بهترین گزینه محسوب می شوند.

طرح پارچه

انتخاب طرح و بافت پرده ارتباط مستقیمی با دکوراسیون داخلی دارد. با توجه به رنگ المان های موجود در دکوراسیون می توانید رنگ آن را انتخاب کرده و طرح مناسبی که با آن زمینه رنگ در بازار موجود است را خریداری و با دکوراسیون خانه خود ست کنید.

اندازه پرده

طول و عرض پرده در نمای کلی آن تاثیر بسیاری دارد. قبل از نصب آن باید مشخص کنید تا چه اندازه می خواهید با کف اتاق فاصله داشته باشد و عرض آن نیز تا چه اندازه باشد. اگر عرض پرده به اندازه 5 سانتی متر از هر طرف بیشتر از عرض پنجره باشد بسیار زیباتر و شکیل تر به نظر می آید.

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید به پرده سرا مصطفی عامری مراجعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: